Private beskeder (PB) og emails til et andet medlem

Her kan du finde hjælp til diverse funktioner i FritForum - alt fra "Hvordan kommer jeg ind til FritForum?" til hjælp til søgefunktioner og meget andet.
LÃ¥st
admin
Administrator
Fulde navn:
By:
Bilmærke:
Camper mærke:
Model:
Ã…rgang: 0

Private beskeder (PB) og emails til et andet medlem

Indlæg af admin »

Da vores email-adresser jo ikke er synlige i medlemslisten af GDPR-grunde kan man bruge FritForums indbyggede værktøjer til at sende besked til et andet medlem.

Der er to muligheder:
- Sende en email til det andet medlems emailadresse
- Sende en privat besked (PB) til medlemmets konto i FritForum

I et andet indlæg her er beskrevet hvordan man sender beskeder inde fra "Brugerkontrolpanelet", men ofte vil man jo sende en besked når man læser et indlæg fra det medlem man vil sende beskeden til.

Og det gør man på denne måde, hvor jeg først beskriver besked til email og derefter en privat besked.

Klik på billedet eller brugernavnet i profilen til venstre (du kan også klikke på "taleboblen" nederst i profilen ved Kontakt):
image.png
EMAIL:
Klik på link udfor E-mail adresse:
image.png
Udfyld emne og selve email teksten og klik [Send e-mail]:
image.png
Modtageren af mailen vil få den tilsendt fra den såkaldte moderator i FritForum, og derfor ligger den sendte tekst nede i mailen:
image.png
Hvis man vil svare på mailen, vil den blive sendt til afsenderen af beskeden og IKKE til moderatoren. Så det kan man fint gøre.

PRIVAT BESKED:
Vil man sende en privat besked (PB) klikker man på det link og og udfylder emne og tekst. Om ønsket kan man i toppen tilføje flere FritForum medlemmer som modtagere:
image.png
Når modtageren logger ind i FritForum, vil man øverst til højre se en rød notifikation ved "Private beskeder".
Klikker man på "Private beskeder" kommer man ind til sin indbakke i private beskeder, og man kan her læse og svare på disse:
image.png
1 x

LÃ¥st

Tilbage til "HowTo - Hvordan gør jeg?"